Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rolstoelproof

  • Hieke Wouda

    Een situatie is al snel ‘rolstoelvriendelijk’.

    Ik durf te stellen dat Boerenthuis de Prikkebosk ROLSTOELPROOF is.

    Boerenthuis de Prikkebosk is erg geschikt wanneer je een handicap of chronische ziekte hebt en gewóón met vrienden of familie op vakantie wilt. Kijk op www.prikkebosk.nl

    Wie komt het testen?

    Wie zich het eerst meldt met de code z29x2 en boekt vóór 1 april 2010, ontvangt 20% korting op het verblijf. Op basis van verblijf van 2 personen, 2 nachten (geldt niet voor aanbiedingen).

  • info@rolstoelgebruiker.nl

    Kunt u mij uitleggen wat u bedoelt met rolstoelproof?

  • Hieke Wouda

    met rolstoelproof bedoel ik dat de hele accommodatie goed toegankelijk is met de rolstoel. En de toegankelijkheid zogezegd een brede range heeft. Met andere woorden: de accommodatie is goed toegankelijk voor een grote groep mensen met uiteenlopende mate/vorm van handicap.

    Tegelijkertijd zijn de aanpassingen of niet prominent zichtbaar of in stijl uitgevoerd. Wat voor alle gebruikers van de accommodatie aangenaam is.

    Het toilet is 56cm hoog, 70cm diep (overrijdbaar) en kan handmatig nog 9cm hoger worden afgesteld. Het heeft aan weerszijden 94cm (links) en >94cm transferruimte en design steunen.

    De wastafel is 87cm hoog en is onderrijdbaar en heeft een kraan met lange hendel. Spiegel is standaard op goede hoogte voor iedereen (lang model).

    In de douche kan een zitje met armleuningen zowel links als rechts worden opgehangen en in hoogte worden versteld.

    De rand van het tweepersoonsbad is 56cm hoog. Zodra de plafondlift is geinstalleerd is ook het bad voor íedereen te gebruiken.

    De badkamer is groot (3.7x3.2) en luxe. Dit geeft voldoende draairuimte voor transfermiddelen, inclusief een douchebrancard.

    De standaardbedden zijn 57cm hoog (bovenkant matras), hoofdeinde electrisch en voeteneind handmatigverstelbaar. En zijn te vervangen z.n. door een bed op maat.

    De entree is ongeveer 16m2 en biedt voldoende ruimte voor evt. meegenomen transfer-/hulpmiddelen.

    Deuren van de betreffende kamer geven in ieder geval 93cm ruimte voor doorgang (netto doorgang). Deuren naar gezamenlijke ruimte hebben netto 90cm.

    Vloeren van verschillende ruimtes zijn in feite één vloer(hoogte).

    Opgang bij entree accommodatie heeft 5cm hoogteverschil over 80cm.

    De aanwezige tafels geven ruimte: onderkant ‘blad’ is 68cm.

    Het terras is 50m2 en toegangspaden zijn 1m breed. Allemaal vlak bestraat. Parkeerruimte op eigen erf idem dito en erg ruim.

    Wat betreft recreatie buiten onze accommodatie: ik biedt graag informatie aan voor betreffende gasten en check de toegankelijkheid. Zodat een dagje uit bóven verwachting kan zijn!

    Dát bedoel ik met rolstoelproof.

    Je hóeft niet invalide te zijn om hier te overnachten. Heb je wel een handicap, dan wordt je behandeld als iedereen: gast!

    Veel leuker dan dit technische verhaal van hierboven is om langs te komen en te kijken c.q. overnachten. Van harte welkom!

  • info@rolstoelgebruiker.nl

    Dank je voor je uitvoerige informatie, dit is informatie die ik als belangrijk ervaar voordat men de keus maakt voor een accomodatie.

    Dit uit het oogpunt van bijvoorbeeld een rolstoelgebruiker.

    Heb je interesse om je accomodatie voor deze doelgroep onder de aandacht te brengen op mijn website www.rolstoelgebruiker.nl dan hoor ik het graag.

    Groet,

    Marianne