Hallo,

Door een spierziekte zit ik in een elektrische rolstoel… En sinds 2 jaar woon ik in een woonvorm met 24u zorg. Wat mij erg opvalt is dat heel veel mensen met beperking thuis zitten of liever niet ver weg reizen, ik heb eens uitgepluist waar dit nou aan kan liggen.

Het valt mij op dat mensen nog steeds heeeeel scheel en raar naar mensen met een beperking kijken, maar dit komt natuurlijk ook omdat we ons zo weinig laten zien! Dus zal er nooit wat veranderen! Ook horeca gelegenheden of restaurants zijn niet allemaal zo rolstoel vriendelijk maar wat zou er gebeuren als er in 1x 6 rolstoelers voor de deur staan en daar beslist naar binnen willen? Dan moeten ze wel aktie ondernemen! Iedereen wil bij de maatschappij horen ook mensen met een handicap, maar dan zullen we er toch echt wat voor moeten doen! En dat is niet altijd makkelijk… maar met meer kom je vaak verder dan alleen! Ook vind ik het heel raar dat er voor lichaamlijk gehandicapten nog altijd een taxi vergoeding is, want waarom zouden we niet met de trein/bus kunnen, een paar aanpassingen en iedereen kan mee reizen. Ook ben ik hard bezig om te willen gaan auto rijden, maar wat een gedoe om het voor elkaar te krijgen! Hoe komt het nou dat wij zo overdreven anders behandeld worden? Ik vind dat we er met zijn allen wat aan moeten doen!

Een handicap is geen beperking maar een uitdaging!!